cober pon 20.1.2020 00:06

Ima mnogo vise smisla od prevoza ljudi.

Dobro organizovana dostava putem automatizovanog podzemnog saobracaja mi zvuci kao jako dobra zamisao.

Samo ne znam zasto potenciraju na vakumu u cevima, kao da podmecu sami sebi nogu u samom startu.

Bilo koji kvar na cevima ako su pod vakumom bi obustavio celu mrezu dok se taj jedan kvar sanira.

Sve sto bi ustedeli u transportu u vakumu, bi bilo mizerno na odnosu onoga koliko bi kostalo samo projektovanje i izrada takvog sistema, a da ne pricam koliko bi kostalo odrzavanje toga svega.

 

cober pon 20.1.2020 00:16

U buducnosti mislim da ce jako veliki postotak danasnjih poslova biti automatizovan, a sa druge strane da ce se stvoriti jako velika potraznja za poslovima od kuce.

Posledicno tome ce vecina saobracaja i da se odvija samo zbog dostava i odlazaka u kupovinu.

Ako bi se dostava automatizovala na vreme, jako brzo bi imali situaciju da saobracaja automobilima skoro pa da ni nema.

danen pon 20.1.2020 04:17

Ovo s vakuumom je jasno: u vakuumu nema otpora zraka, pa se mogu postizati mnogo veće brzine i, dakako, postizati velike uštede u energiji. Ne treba zaboraviti da otpor zraka raste eksponencijalno s brzinom. Što se pak evakuiranja tiče, nije to tako velik tehnički problem, a ako dođe do kvara u jednoj sekciji, ona se lako može zatvoriti i nakon popravka evakuirati. Takav promet robe odvijao bi se gotovo bez utroška energije jer energija utrošena na ubrzavanje bi se regenerirala kočenjem.

BarbaVeli pon 20.1.2020 08:57

Ovo bi doista revolucioniralo trgovinu. Budući da je napredak trgovine bitno uzročno-posljedično vezan s napretkom civilizacije, mislim da je ideja iznimna i obećavajuća. Ulaganje u infrastrukturu mislim da je dobra investicija. Da imam novaca, išao bih na ovo. Nadam se da će uspjeti sakupiti dovoljno za jedan prototip na razini europskoga velegrada.
S obzirom na broj multimilijardera u UK, ne bih rekao da je navedeni iznos teško za prikupiti.

jozef pon 20.1.2020 09:54

Baš sam htio reći kako su se pneumatske cijevi koristile još tamo 20-30tih godina. Također niti ideja vakuumskog transporta nije ništa novo niti revolucionarno, pa čak je i meni kad sam bio 15-godišnjak pala na pamet ideja o vlakovima koji voze kroz vakuumirane cijevi. A to je bilo daaaavno prije Elona Muska, i još u to doba sam se razočarao spoznajom da su se toga ljudi već sjetili.
Problem hyperloopa je sigurnost. U slučaju terorističkog napada (proboj eksplozivom postavljenim na cijev) gotovo sigurno dolazi do požara i ubojitih promjena brzine (što za putnike ima isti efekt kao i sudar), a evakuacija žrtava (sumnjam da bi uopće bilo preživjelih) je vrlo otežana. Kad se radi o paketima problem je što moraš imati distribucijske centre, koji su i danas slaba karika u prometu roba, pa ovakav sustav gubi svaki smisao. Inače prije možda 10-tak godina je netko već prezentirao sličnu ideju gdje je svaki stan imao izlaz/tunel (end-to-end tj. B2C dostava), mislim da je članak bio objavljen i na Bug portalu, i onda su uočeni mnogi problemi/nedostatci. Naravno da moraš imati najmanje dvije cijevi za dvosmjerni promet, problem je adresiranje/distribucija cijevima tj. usmjeravanje, problem su uska grla na magistralama gdje mora biti više cijevi, ali ulaz/izlaz mora biti usklađen kako se ne bi paketi zaglavili - kvarove nije baš lako otkloniti a cijeli sustav može biti osakaćen do popravka. Na kraju, paketi/kontejneri moraju biti standardizirani (isti promjer za komad namještaja i 10dkg sira?) što u znatnoj mjeri ili povećava cijenu i smanjuje kapacitet ili smanjuje upotrebljivost. Da je sve tako jednostavno i smisleno već bi desetljećima uživali u blagodatima ovako nečega, jer nije baš da zahtjeva neke nove tehnologije za primjenu, bar u jednostavnijim oblicima.

Ajar pon 20.1.2020 13:51

pa da. zašto bi jednostavno dostavljali primjerice kombijem/biciklom/pješice/bla kad mogu sve isprebušiti, zidati i fabati tunele, napuniti podzemlje infrastrukturom, zaposliti štakore/krtice kao prometnike i servisere i tak - ono, uništiti sve živo i neživo ispod zemlje ni za što. britanski sratupe, aj se ti bavi pametnim krumpirima/patliđanima/lubenicama.