Britanski startup osmislio maglev "hyperloop" za s
Vezano uz: Britanski startup osmislio maglev "hyperloop" za s
U buducnosti mislim da ce jako veliki postotak danasnjih poslova biti automatizovan, a sa druge strane da ce se stvoriti jako velika potraznja za poslovima od kuce.
Posledicno tome ce vecina saobracaja i da se odvija samo zbog dostava i odlazaka u kupovinu.
Ako bi se dostava automatizovala na vreme, jako brzo bi imali situaciju da saobracaja automobilima skoro pa da ni nema.
Ovo s vakuumom je jasno: u vakuumu nema otpora zraka, pa se mogu postizati mnogo veće brzine i, dakako, postizati velike uštede u energiji. Ne treba zaboraviti da otpor zraka raste eksponencijalno s brzinom. Što se pak evakuiranja tiče, nije to tako velik tehnički problem, a ako dođe do kvara u jednoj sekciji, ona se lako može zatvoriti i nakon popravka evakuirati. Takav promet robe odvijao bi se gotovo bez utroška energije jer energija utrošena na ubrzavanje bi se regenerirala kočenjem.
Ovo bi doista revolucioniralo trgovinu. Budući da je napredak trgovine bitno uzročno-posljedično vezan s napretkom civilizacije, mislim da je ideja iznimna i obećavajuća. Ulaganje u infrastrukturu mislim da je dobra investicija. Da imam novaca, išao bih na ovo. Nadam se da će uspjeti sakupiti dovoljno za jedan prototip na razini europskoga velegrada.
S obzirom na broj multimilijardera u UK, ne bih rekao da je navedeni iznos teško za prikupiti.
Stara ideja, ali se još uvijek koristi u bolnicama za slanje uzoraka u laboratorij.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pneumatic_tube
Ljudi više ne idu van po novine ili film u videoteku, ako ne budu išli ni po hranu...još će se više udebljati.
Baš sam htio reći kako su se pneumatske cijevi koristile još tamo 20-30tih godina. Također niti ideja vakuumskog transporta nije ništa novo niti revolucionarno, pa čak je i meni kad sam bio 15-godišnjak pala na pamet ideja o vlakovima koji voze kroz vakuumirane cijevi. A to je bilo daaaavno prije Elona Muska, i još u to doba sam se razočarao spoznajom da su se toga ljudi već sjetili.
Problem hyperloopa je sigurnost. U slučaju terorističkog napada (proboj eksplozivom postavljenim na cijev) gotovo sigurno dolazi do požara i ubojitih promjena brzine (što za putnike ima isti efekt kao i sudar), a evakuacija žrtava (sumnjam da bi uopće bilo preživjelih) je vrlo otežana. Kad se radi o paketima problem je što moraš imati distribucijske centre, koji su i danas slaba karika u prometu roba, pa ovakav sustav gubi svaki smisao. Inače prije možda 10-tak godina je netko već prezentirao sličnu ideju gdje je svaki stan imao izlaz/tunel (end-to-end tj. B2C dostava), mislim da je članak bio objavljen i na Bug portalu, i onda su uočeni mnogi problemi/nedostatci. Naravno da moraš imati najmanje dvije cijevi za dvosmjerni promet, problem je adresiranje/distribucija cijevima tj. usmjeravanje, problem su uska grla na magistralama gdje mora biti više cijevi, ali ulaz/izlaz mora biti usklađen kako se ne bi paketi zaglavili - kvarove nije baš lako otkloniti a cijeli sustav može biti osakaćen do popravka. Na kraju, paketi/kontejneri moraju biti standardizirani (isti promjer za komad namještaja i 10dkg sira?) što u znatnoj mjeri ili povećava cijenu i smanjuje kapacitet ili smanjuje upotrebljivost. Da je sve tako jednostavno i smisleno već bi desetljećima uživali u blagodatima ovako nečega, jer nije baš da zahtjeva neke nove tehnologije za primjenu, bar u jednostavnijim oblicima.
Oni su se sjetili toga?? Koješta, James Bond se 1987. prvi toga dosjetio i funkcionira sasvim dobro!
https://www.youtube.com/watch?v=-AzJ5_8Cqdc
pa da. zašto bi jednostavno dostavljali primjerice kombijem/biciklom/pješice/bla kad mogu sve isprebušiti, zidati i fabati tunele, napuniti podzemlje infrastrukturom, zaposliti štakore/krtice kao prometnike i servisere i tak - ono, uništiti sve živo i neživo ispod zemlje ni za što. britanski sratupe, aj se ti bavi pametnim krumpirima/patliđanima/lubenicama.
Ovo će biti izvedeno otprilike u isto doba kad će i ljudska posada space-xom kolonizirati mars.
Kaj će iduće biti? Hyperloop od kauča u dnevnom boravku do kreveta u spavaćoj sobi?
Svašta, moja banka ima to implementirano u zgradi več godinama, služi za prebacivanje novaca.
Ima mnogo vise smisla od prevoza ljudi.
Dobro organizovana dostava putem automatizovanog podzemnog saobracaja mi zvuci kao jako dobra zamisao.
Samo ne znam zasto potenciraju na vakumu u cevima, kao da podmecu sami sebi nogu u samom startu.
Bilo koji kvar na cevima ako su pod vakumom bi obustavio celu mrezu dok se taj jedan kvar sanira.
Sve sto bi ustedeli u transportu u vakumu, bi bilo mizerno na odnosu onoga koliko bi kostalo samo projektovanje i izrada takvog sistema, a da ne pricam koliko bi kostalo odrzavanje toga svega.