Softwer pon 25.3.2019 21:02

Pozdrav svim forumašima, pitanje vezano za DPF Filter i njegovu regeneraciju.

Dakle imam Audi A3 2013./2014.godina Euro 6 1,6TDI motor.Pitanje je sljedeće,danas sam primjetio da mi je digao okretaje motora u leru i shvatio sam da se radi o regeneraciji dpf filtera pa sam nastavio voziti auto sve dok se regeneracija nije završila.

Zanima me da li se regeneracija može obaviti dok auto radi u leru bez da se mora voziti i da li se regeneracija svaki put obavi do kraja bez obzira na to da li se auto vozi ili motor radi u leru...Objavit ću dolje slike tako da vidite o kakvom autu se radi i sliku okretaja motora.

Na slikama se vidi gdje auto stoj i motor radi na 1000rpm/min.Dok na drugoj slici nakon voznje su okretaji normalni tj. ispod 1000rpm/min.

JozoBozo121 pon 25.3.2019 21:06

Pa bezveze ti je držati auto upaljenim da bi se odradila regeneracija. Do problema s DPF-om dolazi kad se voze kratke rute i ulje se ne stigne zagrijati. DPF će se najbrže vratiti u normalu ako malo pustiš da ti radi turbina, znači kasnije mijenati brzine, pustiti da ode na 3, 4 tisuće, a ne mijenati na dvije jer se tad turbina jedva pali. Za čišćenje treba visoka temperatura pa je zato auto podigao ubrizgavanje, ali to je neefikasno.

Softwer pon 25.3.2019 21:17
JozoBozo121 kaže...

Pa bezveze ti je držati auto upaljenim da bi se odradila regeneracija. Do problema s DPF-om dolazi kad se voze kratke rute i ulje se ne stigne zagrijati. DPF će se najbrže vratiti u normalu ako malo pustiš da ti radi turbina, znači kasnije mijenati brzine, pustiti da ode na 3, 4 tisuće, a ne mijenati na dvije jer se tad turbina jedva pali. Za čišćenje treba visoka temperatura pa je zato auto podigao ubrizgavanje, ali to je neefikasno.

 Ok recimo da je tako.Ali na osnovu čega je bio pokrenuo regeneraciju kad sam vozio auto možda 3km i stao,praktički gledajući nije uspio ni radnu temperaturu postići ali je podigao okretaje i počeo ubrizgavati više goriva.Može li na tom principu obaviti regeneraciju ili se mora voziti....Jednom mi se dogodilo da sam prekinuo regeneraciju tj.ugasio auto ali je par minuta nastavio raditi ventilator.

JozoBozo121 pon 25.3.2019 21:48
Softwer kaže...

 Ok recimo da je tako.Ali na osnovu čega je bio pokrenuo regeneraciju kad sam vozio auto možda 3km i stao,praktički gledajući nije uspio ni radnu temperaturu postići ali je podigao okretaje i počeo ubrizgavati više goriva.Može li na tom principu obaviti regeneraciju ili se mora voziti....Jednom mi se dogodilo da sam prekinuo regeneraciju tj.ugasio auto ali je par minuta nastavio raditi ventilator.

 Regeneracija je pokrenuta jer je u saću kroz koje prolaze plinovi previše tih kanalića postalo začepljeno i to je detektiralo računalo. Nama se nikad nije direktno pokrenula regeneracija jer uvijek netko vozi auto po obilaznici ili kad vozi vozi tako da motor radi da prodiše, ali ako je došlo do toga da ti je auto morao započeti sam regeneraciju onda ne bi to trebao prekidati. Kad se to dogodi najbolje ti je otići negdje na cestu i malo opteretiti motor i ispuhati ga, a ne stajati na mjestu jer će auto tako teže postići visoke temperature. Loše je jer taj sustav obično nema nekakvu lampicu, za Mazdu recimo znam da svi noviji modeli imaju.

 

Ali aktivna regenracija je zadnja mjera, do toga obično dođe jer se auto vozi previše štedljivo i čađa se ne sagorijeva automatski ili se voze kratke relacije bez toga da se tu i tamo negdje propuše auto malo.

sseennoonn pon 25.3.2019 22:37

u kratko ..stisni gas ponekad ne štedi ga . Frendu na golfu 6 se to rijesava tako da ga u 4 brzini vozi oko 90kmh nekoliko minuta i tak se procisti dpf..a desava mu se takodjer jer se vozi ko penzic...meni se to nikad ni na jednom autu nije desilo

Softwer uto 26.3.2019 07:38
sseennoonn kaže...

u kratko ..stisni gas ponekad ne štedi ga . Frendu na golfu 6 se to rijesava tako da ga u 4 brzini vozi oko 90kmh nekoliko minuta i tak se procisti dpf..a desava mu se takodjer jer se vozi ko penzic...meni se to nikad ni na jednom autu nije desilo

 Ne štedim ga,naprotiv prije koji dan sam  na autoputu  vozio preko 200km/h,stanujem u Njemačkoj pa postoje dionice autoputa gdje je dozvoljena takva brzina.Možda čak da automatski pokrene regeneraciju nakon nekoliko stotina kilometara tko zna...U svakom slučaju vozit ću ga još malo oštrije pa ćemo vidjeti kako će biti.

Matozan uto 26.3.2019 12:25

Imam Chevrolet Orlando 2.0D.

Dugo vremena sam reklamirao kod auto kuće kod kojeg sam ga kupio da mi vrlo često nakon gašenja auta ventilatori hlađenja motora

nastavljaju raditi preko minute punom brzinom (kao da polijeće mlažnjak).

Tek nakon, tko zna kojeg servisa, se našao jedan pametan mehaničar koji mi je objasnio zbog čega se to dešava.

Elektronika kad primijeti da se DPF filter „zapunio“ čađom, pokreće regeneraciju „u pozadini“ (ne pali se lampica kao signal da radi regeneraciju,

ali primijetim povećanu potrošnju goriva – kad pustim gas u vožnji potrošnja ne padne na 0,00 nego ostaje na nekih 4,5-5l/100km).

Kako se auto koristi najčešće u gradskoj vožnji i kraćim relacijama, dolazi do toga da parkiram auto i izgasim motor prije dovršavanja regeneracije

(jer nisam ni znao da ju je elektronika pokrenula).

A kako je zbog regeneracije povećano ubrizgavanje goriva, a time i povišena temperatura ispušnih cijevi i lonaca, elektronika nakon gašenja motora

pali/ostavlja raditi ventilatore na najvećoj brzini kako bi ohladio motor, turbinu, ispušne cijevi i lonce.

U slučaju da se u 3-4 pokušaja te „pozadinske“ regeneracije ne uspije očistiti DPF filter, tada se kod sljedeće regeneracije pali signalna lampica

kao obavijest da prijašnji pokušaji nisu uspjeli tj. nisu dovršeni do kraja i da se motor ne gasi dok se regeneracija ne obavi do kraja.

Samo meni ta regeneracija (neovisno „pozadinska“ ili „redovna“) dosta dugo traje bez obzira što obrtaje motora držim preko 2.000 o/m,

traje mi oko 15 minuta i nekih 15-20tak kilometara (krenem od Hrgovića Zagrebačkom/Ljubljanskom avenijom i vozim autoputom prema Samoboru

(u nižoj brzini i većim obrtajima) i onda negdje na pola puta između Sv. Nedjelje i izlaza za Bobovicu (Samobor) se smanji potrošnja/završi regeneracija.

hahhaajaads uto 26.3.2019 12:59
Softwer kaže...
sseennoonn kaže...

u kratko ..stisni gas ponekad ne štedi ga . Frendu na golfu 6 se to rijesava tako da ga u 4 brzini vozi oko 90kmh nekoliko minuta i tak se procisti dpf..a desava mu se takodjer jer se vozi ko penzic...meni se to nikad ni na jednom autu nije desilo

 Ne štedim ga,naprotiv prije koji dan sam  na autoputu  vozio preko 200km/h,stanujem u Njemačkoj pa postoje dionice autoputa gdje je dozvoljena takva brzina.Možda čak da automatski pokrene regeneraciju nakon nekoliko stotina kilometara tko zna...U svakom slučaju vozit ću ga još malo oštrije pa ćemo vidjeti kako će biti.

 odi jos jednom na autocestu, drzi ga u 4 na 2.5-3k obrtaja bar pola sata (naravno ne zaboravi ga ostavit u leru bar 2-3min prije nego sto ugasis auto, da se turbina ohladi)... nedavno sam ima slican problem sa cmaxom i problem je rijesen bas sa visokim okretajima na cirka 30min, auto je nakon regeneracije prodisao i smanjila se sama potrosnja goriva...

Softwer uto 26.3.2019 15:54
hahhaajaads kaže...
Softwer kaže...
sseennoonn kaže...

u kratko ..stisni gas ponekad ne štedi ga . Frendu na golfu 6 se to rijesava tako da ga u 4 brzini vozi oko 90kmh nekoliko minuta i tak se procisti dpf..a desava mu se takodjer jer se vozi ko penzic...meni se to nikad ni na jednom autu nije desilo

 Ne štedim ga,naprotiv prije koji dan sam  na autoputu  vozio preko 200km/h,stanujem u Njemačkoj pa postoje dionice autoputa gdje je dozvoljena takva brzina.Možda čak da automatski pokrene regeneraciju nakon nekoliko stotina kilometara tko zna...U svakom slučaju vozit ću ga još malo oštrije pa ćemo vidjeti kako će biti.

 odi jos jednom na autocestu, drzi ga u 4 na 2.5-3k obrtaja bar pola sata (naravno ne zaboravi ga ostavit u leru bar 2-3min prije nego sto ugasis auto, da se turbina ohladi)... nedavno sam ima slican problem sa cmaxom i problem je rijesen bas sa visokim okretajima na cirka 30min, auto je nakon regeneracije prodisao i smanjila se sama potrosnja goriva...

 Budem napravio tako.I taj dpf je tolika glupost da je to ne vjerovatno....Sreća kad idem na godišnji odmor do kuće imam 1500km pa vjerujem da mu je to sasvim dovoljno da ga očisti jer sve je otvorena cesta tj. autoput.

ZeNGe_CRO-mt uto 26.3.2019 16:03

Ja vozim audi a3 i na njemu se regeneracija radi da pod broj jedan imas preko pola rezeravara goriva, zagrija auto na leru da dode na normalnu temperaturu i odi negdje na autoput ili brzu cesti i drži ga u 4. Brzini na 2100 okretaja i tak jedno 10-15 minuta, i sam ceš osjetiti kad krene u regeneraciju.

lp

acmilan2 pet 29.3.2019 01:43

I mene zanima jedna stvar.

Imam passata 2013. 2.0 TDI BlueMotion. Vozio po autoputu sad neki dan cakovec-zagreb i poslije nazad zagreb-cakovec (znaci preko 100km)

Dosao sam doma, imao ventilaciju bez klime na 21°C sto je onako ugodno hladno. Stao sam na cesti i morao si otvoriti ogradu da parkiram auto u dvoriste i kako sam sjeo nazad u auto osjetio da je poprilicno toplo puhalo unutra.

Parkirao sam auto i ugasio ga, a nakon sto sam izvadio kljuc se culo kao da auto radi i dalje na visoj turazi. Da li je tu rijec o toj regeneraciji posto se meni nije nikakva lampica palila? Auto ima tel nepunih 56000km. Hvala!

MrNoo pet 29.3.2019 20:10

Regeneracija DPF filtera odvija se po potrebi (načinu vožnje i uvjetima, grad, otvorena cesta) češće ili rjeđe, većinom bez upozorenja za vozača.Svaki proizvađač ima navedeno u uputstvima koje parametre automobil treba postići da bi se regeneracija uspješno provela. Obično je to određen broj okretaja sa konstantnom brzinom oko 80km/h nekih 10-15 minuta. Ako se upali lampica DPF filtera i konstantno gori znači da je regeneracija nekoliko puta prekinuta i jedini način tada je odrađivanje prisilne regeneracije ako filter nije previše zapušen. Naj bolji sistem regeneracije imaju Mercedes, Renault i još neki proizvođači koji imaju 5-u diznu u filteru pa mogu regeneraciju obaviti i u gradskoj vožnji.

big_guy sub 26.10.2019 00:07

Astra J,1.7 cdti,92 kw

Danas mi se upalila lampica dpfa i poruka dpf is full,continue driving.Vozio sam ga nekih 15ak min u 3.oj brzini 80 kmh(3000 rpm) i nije nestala poruka niti se ugasila lampica.Da stvar bude gora bas sam dosao u Sibenik radi svadbe pa neznam sto mi je ciniti buduci da ce ga svatovska voznja dodatno zagusiti...Moze li se sto desiti samom motoru posto ocito da regeneracija nije uspjesno obavljena a ugasio sam auto(prekinuo regeneraciju).Inace osjetno mu je pala snaga motora pa me i to brine dodatno...Molio bih savjet iskusnijeg hvala

big_guy sub 26.10.2019 00:59
volegradele kaže...
Ides u servis gdje se moze s dijagnostikom napravit regeneracija dok suto stoji,ako ne uspije sljedi manualno ciscenje DPF filtera i onda sljedi regeneracija!

 Da sam dom odveo bih ga odmah sutra no kao sto rekoh tek u ponedjeljak se vracam sa svadbe pa me zanima ima li opasnosti ako ga budem i dalje vozio s upaljenom lampicon i porukom?Ili da se ujutro opet zaputim na autocestu ?

MrNoo sub 26.10.2019 07:54

Možeš probati još jednom dužom vožnjom po ac da auto sam napravi regeneraciju, iako sumnjam da će uspjeti pošto kažeš da je izgubio snagu što znači da je ušao u limp mode ili safe mode. Naj bolja solucija je dijagnostika na kojoj će se vidjeti što je razlog neuspjele regeneracije i što je dovelo do zapušenosti filtera. (zapušen egr ventil, dizne, senzori, itd). Nastaviti vožnju u tom stanju i nije preporučljivo, ovisi o začepljenosti samog filtera, tu turbina jako trpi i postoji mogućnost oštećivanja. Pravac servis, otkloniti uzrok, koji može biti banalan, puknuće crijeva npr, prisilna regeneracija i vozi dalje. Za Šibenik ne znam, ali imaš u Zadru ovlašteni servis.

ZeNGe_CRO-mt sub 26.10.2019 09:35

nemoj ni slučajno vozit auto jer ti nakon trećeg paljenja baca motor u safe mode, tako je barem kod mene.

ponovno odi napravi  regeneraciju ali drži se toga striktno i vozi malo dulje od 10 minuta ak ti prvi put nije uspjelo.

 

Fenix1950 pet 3.4.2020 01:07

U mene je Golf VI 1.6 tdi isto dpf...
Pravilno po meni bar kako ja radim, odem na brzu cestu gdje mogu 15 minuti voziti 100kmh na sat u cetvrtoj brzini na 2500-2800 okretaja, neki govore u trecoj na 4000 to je cisto klanje motora, cetvrta brzina i deri na 2500 okretaja i nakon 15 minuti voznje kada zavrsis voznju dodes isprid kuce ili gdje vec nemoj ni slucajno gasit odma auto pusti ga da odradi par minuti u leru pa ga ugasi...Shvatit ces s vremenom kad ce ti dpf trazit da ga ispuses, tipa meni je u golfu kad krenem s kvacilom u prvom i stisnem ga umjesto da spusti okretaje on dizi na 1200 i ima cudan zvuk !

Fenix1950 pet 3.4.2020 01:07

U mene je Golf VI 1.6 tdi isto dpf...
Pravilno po meni bar kako ja radim, odem na brzu cestu gdje mogu 15 minuti voziti 100kmh na sat u cetvrtoj brzini na 2500-2800 okretaja, neki govore u trecoj na 4000 to je cisto klanje motora, cetvrta brzina i deri na 2500 okretaja i nakon 15 minuti voznje kada zavrsis voznju dodes isprid kuce ili gdje vec nemoj ni slucajno gasit odma auto pusti ga da odradi par minuti u leru pa ga ugasi...Shvatit ces s vremenom kad ce ti dpf trazit da ga ispuses, tipa meni je u golfu kad krenem s kvacilom u prvom i stisnem ga umjesto da spusti okretaje on dizi na 1200 i ima cudan zvuk !