Automobili

Povecanje napona alternatora

Encyanix pet 12.7.2019 14:30

Pozdrav, Imam bosch alternator kao na slici, koliko znam 180A je..

Puni 14.4 sto je super međutim meni treba 14.8-15.1v i sad gledao sam razne klipove po youtubeu i to ali i dalje neznam kako bi to uspio na svom modelu..

Pa ako netko nekako moze pomoci bio bi jako zahvalan!

fer-de-lance pet 12.7.2019 14:36

Misliš ga koristiti izvan auta ili u autu?

Ako u autu, onda ne smiješ dizat napon, a ako izvan onda možeš.

Najlakše je otvoriti regulator i poigrati se s otpornicima na feedbacku dok ne dobiješ točnu vrijednost.

 

 

Encyanix pet 12.7.2019 14:40

Bit ce u autu.. Imam litijske baterije koje rade do 16v tako da tu nece bit problema..

Ja sam geldao razne klipove sa diodima ali vecinom je to spajanje diode umjesto osiguraca, no moj auto nema taj osigurac i druga opcija je dodavanje diode na sense zicu no i to nemam..

Imas li kakve slike tog dijela regulatora? 

Jakovp pet 12.7.2019 14:42
Encyanix kaže...

Bit ce u autu.. Imam litijske baterije koje rade do 16v tako da tu nece bit problema..

Ja sam geldao razne klipove sa diodima ali vecinom je to spajanje diode umjesto osiguraca, no moj auto nema taj osigurac i druga opcija je dodavanje diode na sense zicu no i to nemam..

Imas li kakve slike tog dijela regulatora? 

 Imaš 4S lifepo4?

 

Onda se rađe drži punjenja do 3.6 po ćeliji (14.4 ukupno), to im je nominalno a sve iznad toga je povećan rizik od razbalansiranja s čime lifepo4 ionako iovako ima problema. Da, znam da u teoriji mogu do 4 V, ali to se preporuča samo za prvo punjenje.

 

Uostalom, ako imaš BMS moraš napon punjenja namjestiti po njegovom naponu balansiranja.

Encyanix pet 12.7.2019 14:45
Jakovp kaže...
Encyanix kaže...

Bit ce u autu.. Imam litijske baterije koje rade do 16v tako da tu nece bit problema..

Ja sam geldao razne klipove sa diodima ali vecinom je to spajanje diode umjesto osiguraca, no moj auto nema taj osigurac i druga opcija je dodavanje diode na sense zicu no i to nemam..

Imas li kakve slike tog dijela regulatora? 

 Imaš 4S lifepo4?

 

Onda se rađe drži punjenja do 3.6 po ćeliji (14.4 ukupno), to im je nominalno a sve iznad toga je povećan rizik od razbalansiranja s čime lifepo4 ionako iovako ima problema. Da, znam da u teoriji mogu do 4 V, ali to se preporuča samo za prvo punjenje.

 

Uostalom, ako imaš BMS moraš napon punjenja namjestiti po njegovom naponu balansiranja.

 LTO litijski titanij je u pitanju.. one su u pravilu na 15.5-16v na 100% kapaciteta.

 

Jakovp pet 12.7.2019 14:46
Encyanix kaže...
Jakovp kaže...
Encyanix kaže...

Bit ce u autu.. Imam litijske baterije koje rade do 16v tako da tu nece bit problema..

Ja sam geldao razne klipove sa diodima ali vecinom je to spajanje diode umjesto osiguraca, no moj auto nema taj osigurac i druga opcija je dodavanje diode na sense zicu no i to nemam..

Imas li kakve slike tog dijela regulatora? 

 Imaš 4S lifepo4?

 

Onda se rađe drži punjenja do 3.6 po ćeliji (14.4 ukupno), to im je nominalno a sve iznad toga je povećan rizik od razbalansiranja s čime lifepo4 ionako iovako ima problema. Da, znam da u teoriji mogu do 4 V, ali to se preporuča samo za prvo punjenje.

 

Uostalom, ako imaš BMS moraš napon punjenja namjestiti po njegovom naponu balansiranja.

 LTO litijski titanij je u pitanju.. one su u pravilu na 15.5-16v na 100% kapaciteta.

 

 

Koliko ćelija je u seriji?

 

I koje si uzeo, imaš neki link?

 

Zanimljivo

fer-de-lance pet 12.7.2019 14:49

Ne, to ti ovisi o izvedbi alternatora.

To kaj si gledao ne vrijedi za svaki alternator, ovo sa sense žicom nema već odavno.

Regulator ti je ona kutijica koja ima na sebi četkice koje naliježu na rotor, obično ima dva šarafa.

Jedini je problem kaj često ne možeš baš lagano otvoriti jer nije zatvoren šarafima, nego popnitnama pa ih moraš izbušiti da se otvori.

A i kad otvoriš često ispadne da su komponente zalijane onom smolom ili čim već pa nemreš ništa.

Izgleda ovak ili dosta drugačije, ovisi, ali lako budeš skužio gdje je na alternatoru.

 

Encyanix pet 12.7.2019 14:51
Jakovp kaže...
Encyanix kaže...
Jakovp kaže...
Encyanix kaže...

Bit ce u autu.. Imam litijske baterije koje rade do 16v tako da tu nece bit problema..

Ja sam geldao razne klipove sa diodima ali vecinom je to spajanje diode umjesto osiguraca, no moj auto nema taj osigurac i druga opcija je dodavanje diode na sense zicu no i to nemam..

Imas li kakve slike tog dijela regulatora? 

 Imaš 4S lifepo4?

 

Onda se rađe drži punjenja do 3.6 po ćeliji (14.4 ukupno), to im je nominalno a sve iznad toga je povećan rizik od razbalansiranja s čime lifepo4 ionako iovako ima problema. Da, znam da u teoriji mogu do 4 V, ali to se preporuča samo za prvo punjenje.

 

Uostalom, ako imaš BMS moraš napon punjenja namjestiti po njegovom naponu balansiranja.

 LTO litijski titanij je u pitanju.. one su u pravilu na 15.5-16v na 100% kapaciteta.

 

 

Koliko ćelija je u seriji?

 

I koje si uzeo, imaš neki link?

 

Zanimljivo

 6 komada. Nemam link jer mi je to frend sredio iz rusije.. tamo ih ima brdo :D 

Encyanix pet 12.7.2019 14:56
fer-de-lance kaže...

Ne, to ti ovisi o izvedbi alternatora.

To kaj si gledao ne vrijedi za svaki alternator, ovo sa sense žicom nema već odavno.

Regulator ti je ona kutijica koja ima na sebi četkice koje naliježu na rotor, obično ima dva šarafa.

Jedini je problem kaj često ne možeš baš lagano otvoriti jer nije zatvoren šarafima, nego popnitnama pa ih moraš izbušiti da se otvori.

A i kad otvoriš često ispadne da su komponente zalijane onom smolom ili čim već pa nemreš ništa.

Izgleda ovak ili dosta drugačije, ovisi, ali lako budeš skužio gdje je na alternatoru.

 

A to je onda malo risky jer evo sad gledam slike od originalnog alternatora od punta i nema te obicne sarafe tako da pretpostavljam da je velika sansa da neam ni ovaj od boscha.

Pogledao sam ovaj video bas za originalni punto alternator. Pogledaj koja je caka https://youtu.be/HRgSHGhcolg probao bi to na ovom od boscha ali nez jel moguce.

fer-de-lance pet 12.7.2019 15:15

Da, možeš i tak, poveća se napon onoliko koliko je pad napona diode (za takve diode je oko 0,6V više, to ti je onda taman 15V).

 

 Edit: baš s mislim, možeš staviti i na + alternatora ako je tak lakše, isti je učinak.

 

 

Encyanix pet 12.7.2019 15:22
fer-de-lance kaže...

Da, možeš i tak, poveća se napon onoliko koliko je pad napona diode (za takve diode je oko 0,6V više, to ti je onda taman 15V).

 

 

 Mislis da bi to bilo moguce na ovom od boscha tj u grubo na vecini alternatora na trzistu? Znaci naci ground point od regulatora na case od alternatora i izolirat i stavit diodu izmedju. 

fer-de-lance pet 12.7.2019 15:27

Da, mora funkcionirati, zato jer tad - alternatoru nije više na 0V, nego na onoliko koliko je pad napona diode, i onda unutra na otpornicima s kojima se mjeri feedback dobiješ imaš feedback isti kao i prije, samo je podignut, pa se onda napon toliko i poveća.

Mora raditi.

 

 Edit: e da, moraš staviti diode za veliku struju, jer kroz taj ground ide i struja rotora, a ona ti je sigurbo i prek 5A na maksimalnim okretajima.

A  s običnom diodom pri toj struji ti bude napon veći od 15,5V, tak da stavi Schottky diode.

 

 

Encyanix pet 12.7.2019 15:33
fer-de-lance kaže...

Da, mora funkcionirati, zato jer tad - alternatoru nije više na 0V, nego na onoliko koliko je pad napona diode, i onda unutra na otpornicima s kojima se mjeri feedback dobiješ imaš feedback isti kao i prije, samo je podignut, pa se onda napon toliko i poveća.

Mora raditi.

 

 Edit: e da, moraš staviti diode za veliku struju, jer kroz taj ground ide i struja rotora, a ona ti je sigurbo i prek 5A na maksimalnim okretajima.

A  s običnom diodom pri toj struji ti bude napon veći od 15,5V, tak da stavi Schottky diode.

 

 

 Mozda probam to odradit ovih dana pa javim kako je proslo. Hvala :)

 

Edit: imam dvije ovakve

fer-de-lance pet 12.7.2019 16:08

Da, žarulje bi puno brže krepavale.

A čuj, budeš vidio kad probaš koliko bude napon.

Ako je malo prevelik staviš Schottky diode, izvadiš iz nekog krepanog napajanja ili kupiš za par kuna u dućanu.

Samo obavezno izmjeri na velikim okretajima i najvećem opterećenju napon, onda znaš do koliko ide.

 

 

Encyanix pet 12.7.2019 16:24
fer-de-lance kaže...

Da, žarulje bi puno brže krepavale.

A čuj, budeš vidio kad probaš koliko bude napon.

Ako je malo prevelik staviš Schottky diode, izvadiš iz nekog krepanog napajanja ili kupiš za par kuna u dućanu.

Samo obavezno izmjeri na velikim okretajima i najvećem opterećenju napon, onda znaš do koliko ide.

 

 

 U pon cu vjv to sve probat pa javim.. A kojih karakteristika preporucas schottky diodu? i dal stavit dvije ili jednu u paralelu?

fer-de-lance pet 12.7.2019 16:29

Pa, mora biti za čim veću struju.

Obično imaju izvedbe za 10A s kučištem na koje možeš i hladnjak stavit.

Možeš stavit i dvije paralelno, pa svaka preuzme pola opterećenja, to je puno bolje, duže požive.

A ovo kak je lik stavljao dvije antiparalelno je zato kaj je tam izmjenični napon, pa onda jedna vodi u jednom smjeru,  a druga u drugom.

Uglavnom, možeš svaku od te dvije poduplat, ali ako su 10A ni ne moraš, bitno da ih staviš ispred usisa zraka za hlađenje alternatora, to ih bude fino hladilo.