Automobili

Auti - ultimativna tema

ivanoile pon 20.1.2020 19:59
nicky.sl kaže...

Na gumama se ne štedi i stoga koristim jedino Continental i litnje i zimske. Nisu preskupe a odlične su u svim uvjetima.

Sava i slične gume su nesvjesni pokušaj (samo)ubojstva. 

 Lol, Conti u istoj dimenziji 900kn, Kumho ~500kn, a razliku ne mozes nigdje osjetit jer Kumho odlicno drzi i po suhom i po kisi. Jedina guma koja stvarno je okej  Pilot Sport 4, ali imaju svojih musica s proizvodnjom.

 

 

Ziga pon 20.1.2020 20:06
RuskeGTT kaže...
evo ga jos jedan koji je ovisan o markicama i baca pare na njih

 Ovisan? možda nije škrt da plati pošteno dobru i kvalitetu gumu?

 

ne baca on ništa, ako ta guma stane 1metar prije "tvoje" čunga lunga gume on je opravdao uloženo i spasio si je imovinu

 

ja kupujem recimo best-buy gume, jer ne vozim premium vozila, a najjeftiniju gumu iz principa ne bih kupio

 

 

nixass pon 20.1.2020 20:12
RuskeGTT kaže...
upravo to i ja razmisljam, sta vozite power stageove svaki dan 0-24 da vam trebaju uber gume koje su 2-3x skuplje od drugih guma koje obavljaju isti posao kod normalne voznje?

 Bolje overkill nego biti killed.

Normalna vožnja je i naglo kočenje na mokrom na 2 stupnja. Ako neka guma staje 3m kraće od čunga lunge, dalje nema rasprave.

Premium guma nije 3x skuplja od "normalne", osim ako ne misliš ja rejserske gume, koje ovdje nitko ne spominje.

 

Gumu kupuješ jednom u 4-5 godina, ne svake godine dvaput da bi drhtao oko par kuna mjesečno.

 

Npr Bridgestone je ravno 6 eura skuplji po gumi od Save S3 (195 65 R15, referiram se na Furlan), Continental je 10 eura skuplji..

 

Ljudi, kaj ste jeli? :D

Et_Tu_Brute? pon 20.1.2020 20:14
Ziga kaže...
RuskeGTT kaže...
evo ga jos jedan koji je ovisan o markicama i baca pare na njih

 Ovisan? možda nije škrt da plati pošteno dobru i kvalitetu gumu?

 

ne baca on ništa, ako ta guma stane 1metar prije "tvoje" čunga lunga gume on je opravdao uloženo i spasio si je imovinu

 

ja kupujem recimo best-buy gume, jer ne vozim premium vozila, a najjeftiniju gumu iz principa ne bih kupio

 

 

 Tema o gumama stvarno zna biti teška... Ako nije izlizana guma, nemoš nekom srat šta vozi škart gumu, najvise iz razloga što neka jednostavna metrika kvalitete gume ne postoji, to je sve rekla kazala kad se priča koja valja, nema tu specifikacija da možeš procijeniti šta valja i puno previše toga utječe na kočenje osim same gume da stvarno nemoš reći ova je best buy ove su smeće ove su precijenjene. A ako su te škart gume toliko loše i opasne onda triba zakonom i politikom taj problem riješit, postavit standarde i da ih se držu.

EDIT: Postavit strože standarde, i da ih se držu na proizvođače guma i/ili prodavače

nine pon 20.1.2020 20:31
nixass kaže...

Npr Bridgestone je ravno 6 eura skuplji po gumi od Save S3 (195 65 R15, referiram se na Furlan), Continental je 10 eura skuplji..

 

i to još na 4-5 godina, znači ispadne doslovno kiki riki godišnje za kvalitetnu gumu..

BlueMax pon 20.1.2020 21:38
Et_Tu_Brute? kaže...
Ziga kaže...
RuskeGTT kaže...
evo ga jos jedan koji je ovisan o markicama i baca pare na njih

 Ovisan? možda nije škrt da plati pošteno dobru i kvalitetu gumu?

 

ne baca on ništa, ako ta guma stane 1metar prije "tvoje" čunga lunga gume on je opravdao uloženo i spasio si je imovinu

 

ja kupujem recimo best-buy gume, jer ne vozim premium vozila, a najjeftiniju gumu iz principa ne bih kupio

 

 

 Tema o gumama stvarno zna biti teška... Ako nije izlizana guma, nemoš nekom srat šta vozi škart gumu, najvise iz razloga što neka jednostavna metrika kvalitete gume ne postoji, to je sve rekla kazala kad se priča koja valja, nema tu specifikacija da možeš procijeniti šta valja i puno previše toga utječe na kočenje osim same gume da stvarno nemoš reći ova je best buy ove su smeće ove su precijenjene. A ako su te škart gume toliko loše i opasne onda triba zakonom i politikom taj problem riješit, postavit standarde i da ih se držu.

EDIT: Postavit strože standarde, i da ih se držu na proizvođače guma i/ili prodavače

 I bolje da nema specifikacija, ali zato ima testiranja koja jasno pokazuju kakva je koja guma u određenim uvjetima.

Standardi za gume su odavno propisani. Samo standard ne znači da sve gume moraju biti iste nego određuje minimalne uvjete. Kad bi sve morale biti iste onda ne bi bilo napretka.

ivanzu pon 20.1.2020 21:45

Kako Conti ispao iz trke kada imaju Sport Contact 6 i Premium Contact 6. Po onome sto sam vidio ovi sa premiumima najcesce imaju neke znje gume. Kod mene prijatelj kupi Audi A4 B9 i onda stavi zimske 20R, neki teski no name plati manje gumu nego ja za 16R. 

BlueMax pon 20.1.2020 21:45

U biti nisam zbog guma došao u temu.

Kupujem auto, cca 200 000kn (to je neka gornja granica, ne znači da ne može biti i jeftiniji)

Imam neke svoje favorite ali me zanima vaše mišljenje.

Uvjeti:

 

- novi auto

- ne dizel

- ne amerikanac, francuz ili talijan

- prostor za dvoje djece (koji rastu)

- 70% gradska vožnja, 20% lokalne ceste, 10% autocesta

 

molim one koji će savjetovati da kupim godinu/dvije staroga da preskoče ovaj post

ivanoile pon 20.1.2020 21:48
BlueMax kaže...

U biti nisam zbog guma došao u temu.

Kupujem auto, cca 200 000kn (to je neka gornja granica, ne znači da ne može biti i jeftiniji)

Imam neke svoje favorite ali me zanima vaše mišljenje.

Uvjeti:

 

- novi auto

- ne dizel

- ne amerikanac, francuz ili talijan

- prostor za dvoje djece (koji rastu)

- 70% gradska vožnja, 20% lokalne ceste, 10% autocesta

 

molim one koji će savjetovati da kupim godinu/dvije staroga da preskoče ovaj post

 Corolla Hybrid, hatchback, touring ili sedan. (ovisno o potrebnoj velicini)

Et_Tu_Brute? pon 20.1.2020 21:52
BlueMax kaže...

 I bolje da nema specifikacija, ali zato ima testiranja koja jasno pokazuju kakva je koja guma u određenim uvjetima.

Standardi za gume su odavno propisani. Samo standard ne znači da sve gume moraju biti iste nego određuje minimalne uvjete. Kad bi sve morale biti iste onda ne bi bilo napretka.

 

Zašto bolje da nema nekih specifikacija? Ja kad trazim kakve gume valjaju, uglavnom uvijek nekako zavrsim na nekom forumu i slusam tuda iskustva, a svak ima razlicit pojam sto valja, sto je skupo, kad netko napise ee ova mi dobro drzala, ono to mi apsolutno nista ne znaci, kada milijun stvari moze utjecat na to, cak jebeni placebo efekt na vozaca. Ako netko ima independet testiranja di se jasno vidi, onda linkaj. Ja vidim plaćene članke i reklame, gdje vidi vraga, svi hvale svog konja.

Znam što standard znači i nisam rekao da moraju biti iste gume. Rekao sam ako su toliko opasne najeftnije gume, podignuti standard da su manje opasne, sad ako to znači manje taxirati na nizi razred guma tako da krajnja cijena ne ode visoko, ili neko drugo riješenje onda tako napraviti.

 

BlueMax pon 20.1.2020 22:30
Et_Tu_Brute? kaže...
BlueMax kaže...

 I bolje da nema specifikacija, ali zato ima testiranja koja jasno pokazuju kakva je koja guma u određenim uvjetima.

Standardi za gume su odavno propisani. Samo standard ne znači da sve gume moraju biti iste nego određuje minimalne uvjete. Kad bi sve morale biti iste onda ne bi bilo napretka.

 

Zašto bolje da nema nekih specifikacija? Ja kad trazim kakve gume valjaju, uglavnom uvijek nekako zavrsim na nekom forumu i slusam tuda iskustva, a svak ima razlicit pojam sto valja, sto je skupo, kad netko napise ee ova mi dobro drzala, ono to mi apsolutno nista ne znaci, kada milijun stvari moze utjecat na to, cak jebeni placebo efekt na vozaca. Ako netko ima independet testiranja di se jasno vidi, onda linkaj. Ja vidim plaćene članke i reklame, gdje vidi vraga, svi hvale svog konja.

Znam što standard znači i nisam rekao da moraju biti iste gume. Rekao sam ako su toliko opasne najeftnije gume, podignuti standard da su manje opasne, sad ako to znači manje taxirati na nizi razred guma tako da krajnja cijena ne ode visoko, ili neko drugo riješenje onda tako napraviti.

 

 Zato jer su specifikacije brojke a brojkama ne možeš sve iskazati. Što ti znači dubina šare, kemijski sastav gume, pritisak pumpanja.... ako ta guma nije pogođena. Dvije gume identičnog kemijskog sastava i dubine šare mogu se potpuno različito ponašati ako im je uzorak šare različit a uzorak šare nije nešto što možeš navesti u specifikacijama. Ko da za žensku kažeš da su joj mjere 90-60-90, dugonoga plavuša, plavih očiju...zvuči super a kad tamo teški gabor.

Kod guma je bitno (kao što kod žena može biti nečiji ukus) da ne odgovara svaka svakom autu pa je testiranje jedini relevantan način za doznati kakva je uistinu ta guma.

BlueMax pon 20.1.2020 22:34
ivanoile kaže...

 Corolla Hybrid, hatchback, touring ili sedan. (ovisno o potrebnoj velicini)

 

ivanzu kaže...

Mazda 3 Sedan. 

 Vas dvojica ko da čitate misli :)

 

Da, Mazda 3 (samo hatchback) i Corolla Hybrid (hatchback) su u užem izboru.

Ostali kandidati su iz crossover segmenta, točnije Kia Xceed (1.4), VW T-Roc (1.5) a i Mazda CX-30 (2.0 G) mi je zanimljiva, samo bi se za nju u opremi koju želim morao još malo rastegnuti a i ovaj iznos je već nategnut.

ramzocro-HCR pon 20.1.2020 22:43

Gume koju prvu sezonu su oke, drugu se već drugačije(lošije ponašaju) su škart. 

 

Nitko neće staviti neke standarde i vršit kontrole, znam dvoje ljudi koji šleper vozila svaki mjesec, svaki od njih, uvozi izvana. Od tih auta, 10% ima poznate marke guma, tobože, "skupe" gume... Stvarno je 10% jer pratimo situaciju upošto svi ti auti prođu kroz našu garažu.

 

 

 

Ak švabo neda pare za markiranu gumu, šta očekivati od balkanca?

 

Nemam niš protiv škart gume ak se te iste u dve sezone potroše. Ali na 5-6god što kolega gore piše, osoba koja ne radi više od 10000-15000km godišnje, za njega nisu jeftine gume. 

 

Imao sam prilike u svojih 8god na cesti svakakve gume koristiti, BFgoodrich na duge staze se pokazao odličnim, bio je dot 2011 i prije prošle sezone sam ju bacio ća, iako je imala dosta mesa, ali nije bila više za cestu. Sad sam na ts860 za zimu, ljeti guram uniroyal rainexpert godinama.

 

Ugl, kao što je kolega na prijašnjoj strani napisao, treba gledati uzimat gume koje su po kiši bolje, snijeg je rijedak, i kad ga bude, rijetko koja guma bude loša na njemu, a da je dobra inače za mokro.

 

Prije bih kineza uzeo neg savu, jer se oni trude probit na tržište, i to su već dokazali godinama, upošto imam jako puno prilike na razno razna vozila stavljati ih, nema osobe koja se žalila(aplus).

nixass pon 20.1.2020 22:45

CX-30 je melem za oci.

iskreno mislim da bi ti mazda 3 "sa djecom koja rastu" mogla biti naknap s vremenom, ajd, hatchback zbog prilaza gepeku malo olaksava stvari, ali meni 330l osnovnih litara gepeka ne ulijeva nimalo povjerenja.

kaj sad vozis ako se smije pitati i kak si zadovoljan sa prostranoscu opcenito?

 

BlueMax pon 20.1.2020 23:02
nixass kaže...

CX-30 je melem za oci.

iskreno mislim da bi ti mazda 3 "sa djecom koja rastu" mogla biti naknap s vremenom, ajd, hatchback zbog prilaza gepeku malo olaksava stvari, ali meni 330l osnovnih litara gepeka ne ulijeva nimalo povjerenja.

kaj sad vozis ako se smije pitati i kak si zadovoljan sa prostranoscu opcenito?

 

Auto kupujem jer je ženin pred raspadom pa ću njoj dati svog (Yaris 2007 izuzetno prostran auto ako ne gledamo gepek, 13 godina ni jednog kvara) a njenog odvesti na otpad. Djeca su 11 i 6 godina tako da nema kolica i sličnih kerefeka a na duža putovanja i onako idemo avionom. Ako baš moram s autom uzmem rent a car.

Znači da gepek nije toliko bitan. Puno bitniji je prostor na zadnjem sjedalu jer djeca rastu ko iz vode i ovaj što sad ima 11 će me sigurno prerasti za onoliko koliko ja inače vozim isti auto.

Od svih koje sam spomenuo Corolla mi je najružnija ali moje iskustvo s Toyotom (Corolla, Land Cruiser, Yaris) je takvo da mi je ipak prvi izbor. Dodatni problem je što je malo tijesna otraga ali alternative su CHR koja mi je odvratna i RAV4 koji mi je preskup.

Mazda 3 hatchback mi je najljepša (izvana i iznutra) ali nije baš obiteljski auto.

Xceed je lijep ali i on je malo tijesan u odnosu na gabarit.

T-roc mi je jedini lijep VW nakon Corrada G60 i ima najviše prostora (iako je najkraći od svih nabrojanih) ali me brine Das Auto kvaliteta. Iznutra Dacia Duster izgleda luksuznije od T-roca.

 

Registracija ženinog Punta ističe 1.2. tako da nemam baš puno vremena za razmišljanje.

CyberDemonVZ pon 20.1.2020 23:08
BlueMax kaže...

Ostali kandidati su iz crossover segmenta, točnije Kia Xceed (1.4), VW T-Roc (1.5) a i Mazda CX-30 (2.0 G) mi je zanimljiva, samo bi se za nju u opremi koju želim morao još malo rastegnuti a i ovaj iznos je već nategnut.

 Kak veli kolega, ova Mazda izgleda prekrasno :D

 

Kad sam ja gledao crossover/SUV modele, također sam počeo s T-Rocom i na kraju završio na Karoqu koji je "dobio" T-Roca u svemu važnom za obitelj - prostor u kabini, prostor u gepeku, "simply clever" ideje (kišobran u vratima, rasvjeta gepeka se može izvaditi, straugalica u rezervoaru..).

T-Roc je bio bolji u dizaju i ljepšoj kabini :)

 

P.S. Na kraju sam uzeo S-Cross i uštedio oko 60-tak tisuća kuna 

BlueMax pon 20.1.2020 23:28

U biti je S-cross simply clever. Jeftin, solidna oprema, izuzetno pouzdan ali i jednako toliko gadan(Vitara mi je ljepša a isto koštaju). Čak mi je Duster ljepši iako je Suzuki sigurno kvalitetniji u svakom pogledu.

 

Žena je stavila veto na Škode.

Stric_Jura uto 21.1.2020 08:46

od kad žene imaju pravo glasa o muškarčevom autu - ako joj se ne sviđa neka trči za tobom, s ili bez povodca... 

 

štogod ti rekli, znaš i sam (a i njoj to kaži) - moraš sjesti u svaki od tih auta i malo ga provozati - kupuješ nešto ipak na duže vrijeme...

 

a propos - Mazda 3 hatch mi je ružna, onaj C nosač je pustopoljina lima, ni ona Red Soul boja ju ne izvlači, slično i 5. vrata na CX-30... a opet, 3-ca sedan mi je baš krasna, upravo pogođena po proporcijama...

 

no kako veli narodna, 100 ljudi - 100 čudi, 100 žena - 200 sisa...

Čitatelj uto 21.1.2020 10:15
BlueMax kaže...

U biti nisam zbog guma došao u temu.

Kupujem auto, cca 200 000kn (to je neka gornja granica, ne znači da ne može biti i jeftiniji)

Imam neke svoje favorite ali me zanima vaše mišljenje.

Uvjeti:

 

- novi auto

- ne dizel

- ne amerikanac, francuz ili talijan

- prostor za dvoje djece (koji rastu)

- 70% gradska vožnja, 20% lokalne ceste, 10% autocesta

 

molim one koji će savjetovati da kupim godinu/dvije staroga da preskoče ovaj post

 

Corolla Touring Sports, paket Luna, 2.0 Hybrid.

Circa 212.000kn, ali taj 2.0 je kralj.

Ako ti je to ipak previse, onda 1.8h, on je 197.000kn.

 

C-HR kao crossover ce ti vjerovatno za djecu biti dosadan, jer su im male sajbe otraga i ne vide puno van,

pa ces imati puno kvocanja i kmecanja, tako da njega preskoci. Tako da ako zelis crossover,

isao bi na Hondu HR-V 1.5, paket Elegance za 208.000kn.

https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php#!

nul-3 uto 21.1.2020 11:14

Po meni pohvalno što se trude i usude nešto promjeniti. Realno nisu puno pobjegli od prethodne ali meni se sviđa. 

 

Bolje nego Focus/i30/Leon2020 što će svi biti isti...

nul-3 uto 21.1.2020 11:37

Zanima me može li se na Seat Leona 1p stavit led žarulje na osvjetljenje tablica bez promjene cijelog kucista, dakle da samo ubacim led lampicu umjesto klasicne?

 

BlueMax uto 21.1.2020 14:59
Čitatelj kaže...

 

Corolla Touring Sports, paket Luna, 2.0 Hybrid.

Circa 212.000kn, ali taj 2.0 je kralj.

Ako ti je to ipak previse, onda 1.8h, on je 197.000kn.

 

C-HR kao crossover ce ti vjerovatno za djecu biti dosadan, jer su im male sajbe otraga i ne vide puno van,

pa ces imati puno kvocanja i kmecanja, tako da njega preskoci. Tako da ako zelis crossover,

isao bi na Hondu HR-V 1.5, paket Elegance za 208.000kn.

https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php#!

 Prošla su vremena kad su djeca gledala kroz prozor. Bitniji im je USB punjač. CHR je sad na -25 000kn akciji ali ne mogu mu izgled provariti. Nikako!

Honda probija već nategnuti budžet.

Jarvan uto 21.1.2020 15:05
BlueMax kaže...

U biti je S-cross simply clever. Jeftin, solidna oprema, izuzetno pouzdan ali i jednako toliko gadan(Vitara mi je ljepša a isto koštaju). Čak mi je Duster ljepši iako je Suzuki sigurno kvalitetniji u svakom pogledu.

 

Žena je stavila veto na Škode.

 https://www.njuskalo.hr/novi-auti/fiat-500x-1.0-cross-oglas-29959436

 

Motor već sad nakon par godina kaj je vani provjereno pouzdan, malo troši, ide ko metak.

 

Nakrkano opremom, lijepo ostakljen, nije ko japanci zatvoren da ne vidiš van iz auta.

 

Peri deri auto, za četveročlanu obitelj prostora koliko i treba biti, a kak klinci rastu treba ga sve manje. Ja sam se zeznuo kaj sam žurio sa mijenjanjem auta radi veličine, na kraju je gužva oko prostora dok se ne riješi čovjek dječjih kolica i tih gluparija, čim klinci pređu 3 godine to je to.

 

EDIT:

Bajke oko "nepouzdanosti" talijana su samo bajke, priča drži vodu samo onima koju su kupili neodržavani primjerak sa 300.000 km (vjerojatno i lupan u međuvremenu). Ako su takvi razlozi za izbjegavanje marke, treba probati prije nego prikloniti se pljuvačima.